luni, 24 septembrie 2012

PLANIFICARE GEOGRAFIE (anuală și semestrială),clasa a IX-a,Liceu tehnologic an școlar 2012-2013


Numele şi prenumele profesorului : ........                                                                                                       An școlar 2012-2013
Disciplina: GEOGRAFIE
Clasa: a IX-a
Număr de ore din trunchiul comun: 1 oră săptămânal (35 ore anual)

PLANIFICAREA CALENDARISTICĂ ANUALĂ

Geografie fizică (,,Pământul planeta oamenilor”)

Unitatea de învăţare
Competenţe specifice vizate
Conţinuturi
Nr. de ore
Săptămâna
Observaţii/ Evaluare
SEMESTRUL I  (17.09.2012 – 21.12.2012)
1. Pământul - o entitate a Universului








1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2.  Argumentarea unui demers explicativ;
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din limbile străine;
2.1. Operarea cu sistemul conceptual şi metodologic specific ştiinţelor;
3.2.  Analiza interacţiunilor dintre elementele naturale;
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei cartografice şi grafice.
§         Elemente de geografie generală - recapitulare
§         Universul şi sistemul solar
§         Evoluţia Universului şi a Terrei
§         Caracteristicile Pământului şi consecinţele geografice


3
1 – 3
17-21.09
24-28.09
1-5.10
Test  iniţial




Evaluare orală
2. Măsurarea şi reprezentarea spaţiului terestru
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din limbile străine;
2.2.  Formalizarea informaţiilor;
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei cartografice şi grafice;
4.2.   Operarea cu simboluri, semne şi convenţii;
4.3.   Utilizarea convenţiilor în citirea şi interpretarea suporturilor cartografice;
4.4.   Trecerea de la o scară la alta;
4.5.   Construirea unor schiţe cartografice simple.
§         Coordonatele geografice
§         Reprezentări cartografice
§         Măsurarea şi calculul distanţelor şi al suprafeţelor pe hărţi geografice şi în orizontul local
§         Reprezentările cartografice şi societatea omenească
§         Recapitulare şi evaluare :Pământul şi reprezentarea spaţiului.
4
4 – 7
8-12.10
15-19.10
22-26.10
29.10-2.11







Evaluare scrisă (T1)
3. Relieful terestru
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2.   Argumentarea unui demers explicativ;
3.2.   Sesizarea unor succesiuni de procese naturale;
4.2.   Operarea cu simboluri, semne şi convenţii;
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică;
5.3.  Utilizarea unor metode de analiză directă sau mediată;
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale reliefului în contextul mediului înconjurător.
§         Scoarţa terestră ca suport al reliefului: structură şi alcătuire petrografică
§         Unităţile majore ale reliefului terestru
§         Agenţi, procese şi forme de relief
§         Tipuri şi unităţi de relief
§         Analiza şi interpretarea reliefului
§         Relieful şi societatea omenească
§         Relieful orizontului local
§         Aplicaţii practice în orizontul local
7
8 – 14
5-9.11
12-16.11
19-23.11
26-30.11
3-7.12
10-14.12
17.21.12













Evaluare scrisă (T2)
Vacanţa de iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
SEMESTRUL al II-lea  (14.01.2013 – 21.06.2013)
4. Atmosfera terestră
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2.   Argumentarea unui demers explicativ;
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese naturale;
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice;
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică;
4.6. Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele;
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale climei, hidrografiei şi învelişului biogeografic în contextul mediului înconjurător;
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§         Alcătuirea şi structura atmosferei
§         Factorii genetici ai climei
§         Climatele Terrei
§         Evoluţia şi tendinţele de evoluţie a climei
§         Hărţile  climatice şi harta sinoptică. Analiza şi interpretarea datelor.
§         Clima şi societatea omenească
§         Clima orizontului local
6
 15 – 20
14-18.01.13
21-25.01
28.01-1.02
4-8.02
11-15.02
18-22.02











Evaluare scrisă (T3)
5. Apele Terrei
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2.  Argumentarea unui demers explicativ;
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese naturale;
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice;
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică;
4.6. Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele;
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale climei, hidrografiei şi învelişului biogeografic în contextul mediului înconjurător;
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§         Componentele hidrosferei
§         Apele continentale şi oceanice
§         Analiza şi interpretarea unor date hidrologice
§         Hidrosfera şi societatea omenească
§         Hidrografia orizontului local
§         Aplicaţii practice în orizontul local
5
21 – 25
25.02-1.03
4-8.03
11-15.03
18-22.03
25-29.03








Evaluare scrisă (T4)
Programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!″  -  Săptămâna 26 (1 – 5.04.2013)
Vacanţa de primăvară/intrasemestrială (6 – 14.04.2013)
6. Viaţa şi solurile pe Terra
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2. Argumentarea unui demers explicativ;
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese naturale;
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică;
4.6. Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele;
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale climei, hidrografiei şi învelişului biogeografic în contextul mediului înconjurător;
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§         Biosfera şi organizarea ei. Evoluţia vieţii pe Terra
§         Pedosfera
§         Zonele biopedoclimatice
§         Biosfera, solurile şi activitatea omenească
§         Aplicaţii practice în orizontul local
5
27 – 31
15-19.04
22-26.04
29.04-3.05
6-10.05
13-17.05







Evaluare orală
7. Mediul, peisajul şi societatea omenească
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.4. Descrierea şi explicarea mediului natural;
2.3. Înţelegerea proceselor elementare din natră şi a specificului mediului înconjurător;
2.4. Relaţionarea spaţială a elementelor naturale ale unui anumit teritoriu;
2.5. Sesizarea unor legături observabile între elemente naturale şi sociale;
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§         Interacţiunile dintre elementele naturale ale mediului
§         Interacţiunile dintre om şi mediul terestru
§         Peisajele naturale
§         Factorii geoecologici naturali
§         Tipurile de mediu natural
§         Rolul mediului geografic în evoluţia şi dezvoltarea societăţii omeneşti
§         Mediul orizontului local
3
32 – 34
20-24.05
27-31.05
3-7.06










Evaluare orală
8. Elemente de geografie fizică
1.1.
......
5.5.
§         Unicitatea Terrei în Sistemul Solar (sinteză și evaluare)
2
35 – 36
10-14.06
17-21.06
Evaluare scrisă (T5)

Notă:
­         Planificarea calendaristică are la bază planurile cadru de învățământ aprobate prin OMECI nr. 3411/16.03.2009, programa școlară aprobată prin OMECT nr. 3458/09.03.2004 și structura anului școlar 2012-2013 aprobată prin OMECTS  nr. 5635/31.08.2012
­         Rubrica Competenţe specifice cuprinde competenţele specifice din programa şcolară care pot fi realizate prin conţinuturile ofertate.
­         Conţinuturile şi competenţele specifice vor avea în vedere exemple relevante de pe Terra, din Europa şi din România.
­         Competenţele specifice propuse au caracter orientativ; profesorul stabileşte competenţele minimale pe care orice elev trebuie să le realizeze şi poate extinde sfera acestora, în funcţie de specificul clasei şi de performanţele elevilor.
­         Modalităţile de evaluare trebuie diversificate prin utilizarea unor metode complementare/alternative (referate, proiecte, aplicaţii practice/investigaţii, portofolii etc.); cele prevăzute în acest model au un caracter obligatoriu.







 UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT : ……………………………………………….
DISCIPLINA : Geografie fizică (,,Pământul planeta oamenilor”)
CLASA : A IX A
Număr de ore din trunchiul comun: 1 oră săptămânal (35 ore anual)
PROFESOR : ....................................
AN ŞCOLAR :2012-2013


PROIECTARE SEMESTRIALĂ

SEMESTRUL I. =14 ore
Unitatea de învatare
Competente specifice vizate.

Continuturi.
Nr. de ore.
Săpt.

  Obs.
1.  Pământul-o entitate a universului
1.1 ; 1.2 ;
1.3 ; 3.2 ;
4.1 ; 4.3.
¨      Lecţie introductivă
1
17-21.09
Test iniţial

Evaluare orală
¨      Universul şi Sistemul Solar.Evoluţia Universului şi a Terrei.
1
24-28.09
¨      Caracteristicile Pământului şi consecinţele geografice.
1
1-5.10
2Măsurarea şi reprezentarea spaţiului terestru

2.1 ; 2.2 ;
4.5 ; 4.4.





¨      Coordonatele geografice
1
8-12.10





Evaluare scrisă (T1)
¨      Reprezentări cartografice
1
15-19.10
¨      Măsurarea şi calculul distanţelorşi suprafeţelor pe hărţi geografice şi în orizontul local. Reprezentările cartografice şi societatea omenească.

1

22-26.10

¨      Recapitulare şi evaluare :Pământul şi reprezentarea spaţiului terestru.
1
29.10-2.11
3. 
Relieful terestru




                  
1.1  ; 1.2 ;
3.2 ; 4.2 ;
4.5 ; 5.3 ;
5.4.






¨      Scoarţa terestră ca suport al reliefului :structură şi alcătuire petrografică.
1
5-9.11









Evaluare scrisă (T2)
¨      Unităţile majore ale reliefului terestru.
1
12-16.11
¨      Agenţi, procese şi forme de relief.
2

19-23.11
26-30.11
¨      Tipuri şi unităţi de relief.Analiza şi interpretarea reliefului.
1

3-7.12

¨      Relieful şi societatea omenească.
Relieful orizontului local.Aplicaţii practice.
1

10-14.12

¨      Recapitulare şi evaluare : Relieful terestru.
1
17.21.12
                                     Vacanţa de iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
SEMESTRUL al II-lea = 21 ore,  (14.01.2013 – 21.06.2013)
4. 
Atmosfera
terestră







1.1; 1.2;
3.2; 4.1;
4.5;4.6;
5.4; 5.5.







¨      Alcătuirea şi structura atmosferei
1

14-18.01.13









Evaluare scrisă (T3)
¨      Factorii genetici ai climei
1
21-25.01
¨      Climatele Terrei

2

28.01-1.02
4-8.02
¨      Evoluţia şi tendinţele de evoluţie a climei.Hărţile climatice şi harta sinoptică.
Analiza şi interpretarea datelor.Clima şi societatea omenească.Clima orizontului local.
1


11-15.02



¨      Recapitulare şi evaluare.
1
18-22.02
5.
 Apele Terrei  



 1.2, 1.1,
3.2; 4.1,
4.5; 4.6;
5.4; 5.5.

¨      Componentele hidrosferei
1
25.02-1.03




Evaluare scrisă (T4)
¨      Apele continentale şi oceanice
2
4-8.03
11-15.03
¨      Analiza şi interpretarea unor date hidrologice.
Hidrosfera şi societatea omenească.Hidrografia orizontului local.Aplicaţii practice.

1
18-22.03
¨      Evaluare: Apele Terrei
1
25-29.03
                                    Programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!″  -  Săptămâna 26 (1 – 5.04.2013)
Vacanţa de primăvară/intrasemestrială (6 – 14.04.2013)
6. 
Viaţa şi solurile pe Terra

1.1; 1,2;
3.2;
4.1 ; 4.5 ;
4.6 ; 5.4 ;
5.5.

¨      Biosfera şi organizarea ei.Evoluţia vieţii pe Terra.
1
15-19.04



Evaluare orală

¨      Pedosfera
1
22-26.04
¨      Zonele biopedoclimatice
2

29.04-3.05
6-10.05
¨      Biosfera, solurile şi activitatea   omenească.Aplicaţii practice în orizontul local.
1

13-17.05

7.  Mediul şi societatea omenească



1.1, 1.4;
2,3; 2.4;
2.5; 5.5.




¨      Interacţiunile dintre elementele naturale ale mediului.Interacţiunile dintre om şi mediul terestru.
1
20-24.05





Evaluare orală


¨      Peisaje naturale.Factorii geoecologici naturali.Tipurile de medii naturale.
1
27-31.05
¨      Rolul mediului geografic în evoluţia şi dezvoltarea societăţii omeneşti.Mediul orizontului local.
1

3-7.06

8. Elemente de geografie fizică

¨      Unicitatea Terrei în Sistemul Solar (sinteză și evaluare)
2
10-14.06
17-21.06
Evaluare scrisă (T5)



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu