luni, 24 septembrie 2012

PLANIFICARE DIRIGENȚIE CLASA a IX-a, An școlar 2012-2013



                                                                                                                                                                                          

                               

PLANIFICARE ANUALĂ
- CONSILIERE ŞI ORIENTARE -

Clasa a IX-a B, Diriginte: prof. ..........
1 oră / săptămână
În conformitate cu PROGRAMA  ŞCOLARĂ LA CONSILIERE ŞI ORIENTARE PENTRU  CLASA a IX-a, ciclul inferior al liceului




Modulul
Număr total de ore
Submodulul
Număr de ore
Observaţii
Sem. I
Sem. II
Autocunoaştere şi dezvoltare personală
6
Autocunoaştere
3
-

Managementul resurselor personale
-
3

Comunicarea şi abilităţile sociale
5
Comunicare
2
3

Managementul informaţiilor şi al învăţării
7
Managementul informaţiilor
2
-

Managementul învăţării
1
4

Planificarea carierei
4
Cariera – explorare şi planificare
2
-

Managementul personal în dezvoltarea carierei
-
2

Calitatea stilului de viaţă
      10
Calitatea vieţii personale
2
3

Calitatea relaţiilor sociale
-
5

Ore la dispoziţia dirigintelui
3
Ore la dispoziţia dirigintelui
2
1












PLANIFICARE SEMESTRIALĂ

CONSILIERE ŞI ORIENTARE

Clasa a IX-a B   LICEU

Semestrul I

Anul şcolar 2012 - 2013

Modulul

Submodulul
Tema
Nr.
ore
Data
Competenţe specifice

Strategii de realizare

(Metode şi mijloace)

Modalităţi de evaluare /
Feed-back
Observaţii

0
1
2
3
4
5
6
7
8
Oră la dispoziţia dirigintelui
- Probleme organizatorice;
- Prezentarea elevilor clasei          a IX-aC;
- Stabilirea tematicii orelor de consiliere şi orientare.

Prezentarea şi orga-nizarea activităţii orelor de consiliere şi orientare
1
S1
17-21.09




Autocunoaştere şi dezvoltare personală
Autocunoaştere
- Imagine de sine – stimă de sine;
- Factorii care influenţează stima de sine;
- Formarea stimei de sine;
- Riscurile unei stime de sine scăzute;
- Modalităţi de îmbunătăţire a stimei de sine;
- Relaţia stimă de sine – imagine de sine – încredere în sine.
Cum mă văd eu, cum mă văd ceilalţi?
3
S2-4
24-28.09
1-5.10
8-12.10
1.1 Analiza relaţiei dintre stima de sine, imaginea de sine şi încrederea în sine
- brainstorming;
- dezbaterea;
- prezentarea personală printr-un  pliant / reclamă / carte de vizită;
- exerciţii de cunoaştere şi inter–cunoaştere.
- fişe comparative;
- autoevaluarea

Calitatea stilului de viaţă
Calitatea vieţii personale
- Componentele calităţii vieţii;
- Calitatea vieţii personale;
- Resurse personale de îmbu- nătăţire a calităţii vieţii.
„Sunt aşa cum trăiesc, trăiesc aşa cum sunt”
2
S14-15
15-19.10
22-26.10
5.1 Identificarea informaţiilor, servi-ciilor şi resurselor care promovează un stil de viaţă sănătos
5.3 Analiza relaţiei dintre stilul de viaţă şi planificarea cari-erei.
- discuţii de grup;
- activităţi de grup (realizarea de afişe, postere, etc.);
- comentarea unor texte cu tematică specifică.
- autoevaluare;
- identificarea resurse-lor personale pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii.

Comunicarea şi abilităţile sociale


Comunicare
- Forme de comunicare;
- Comunicarea pasivă, asertivă, agresivă;
- Tehnici de comunicare asertivă.

Comunicarea – abilitate socială
2
S5-6
29.10-2.11

5-9.11

2.1 Exersarea tehni-cilor de comunicare
- exerciţii de comunicare verbală, non-verbală şi para-verbală;
- chestionar privind comuni-carea asertivă;
- plan personal de acţiune pentru dezvoltarea asertivităţii.

-rezolvarea rapidă a diverselor situaţii problematice;
- ameliorarea relaţiei elev-elev, elev-profe-sor;

Managementul informaţiilor şi al învăţării
Managementul  informaţiilor
- Surse de informare privind edu-caţia şi piaţa muncii;
- Tipuri de informaţii, calitatea şi veridicitatea informaţiilor;
- Identificarea, selecţia, localiza-rea şi utilizarea surselor de informare.
Surse contemporane de informare
2
S7-8
12-16.11
19-23.11


3.1 Demonstrarea abilităţilor de utili-zare a variatelor resurse pentru găsi-rea informaţiilor cu privire la învăţare, muncă şi carieră
- discuţii de grup, dezbateri;
- consultarea unor documente oficiale;
- discuţii cu consilierul şcolar cu privire la sursele de informare despre educaţie şi piaţa muncii.
- chestionar privind utilizarea diverselor surse de informare;
- realizarea unui mate-rial privind succesul şcolar, folosind diverse surse de informare.

Managementul  învăţării
- Caracteristicile învăţării perma-nente;
- Reglementări naţionale şi europene privind învăţarea permanentă;
- Avantajele şi dezavantajele învăţării permanente;
- Importanţa şi necesitatea învăţării permanente.
Învăţarea permanentă







1
S9-11

26-30.11
3.2       Explicarea necesităţii     şi avantajelor învăţării permanente
- dezbateri;
- consultarea documentelor oficiale cu privire la învăţarea permanentă;
- eseu cu tema: „Educaţia permanentă  - o necesitate”.
- autoevaluarea
- comentarii şi apre-cieri ale eseurilor;


Planificarea carierei
Cariera – explorare şi planificare
- Cariera – accepţiune tradiţională şi modernă;
- Factorii care influenţează alegerea carierei;
- Oportunităţi şi constrângeri impuse de lumea contemporană.
Vreau să fiu….!
2
S12-13
3-7.12
10-14.12
4.1 Analiza con-ceptului de carieră şi a factorilor care influenţează dez-voltarea acesteia
- discuţii de grup;
- dezbateri;
- sondaje de opinie cu privire la factorii care influenţează alegerea şi dezvoltarea carierei;
- analiza exemplelor.
- chestionar de inte-rese;
- autoevaluare
(identificarea propriilor limite şi a modalităţilor de depăşire a acestora)

Oră la dispoziţia dirigintelui
- Analiza activităţii desfăşurate în semestrul I;
- Stabilirea măsurilor şi acţiunilor necesare pentru îmbunătăţirea activităţii.
Bilanţul activităţii semestriale
1
S14
17.21.12

- discuţii;
- aprecieri şi critici asupra activităţii desfăşurate.
- evaluarea corectă a activităţii desfăşurate;
- stabilirea de măsuri şi acţiuni realiste pentru îmbunătăţirea activi- tăţii.

Vacanţa de iarnă –  22 decembrie 2012 –  13 ianuarie 2013             

 



PLANIFICARE SEMESTRIALĂ

CONSILIERE ŞI ORIENTARE

Clasa a IX-a B

Semestrul al II-lea

Anul şcolar 2012 - 2013


Modulul

Submodulul
Tema
Nr.
de
ore
Data
Competenţe specifice

Strategii de realizare

(Metode şi mijloace)

Modalităţi de evaluare /
Feed-back
Observaţii

0
1
2
3
4
5
6
7
8
Autocunoaştere şi dezvoltare personală
Managementul resurselor personale
- Adolescenţa – caracteristicile dezvoltării fizice, cognitive, emoţionale;
- Schimbarea şi devenirea personală;
- Relaţia cu schimbarea.
Eu, adolescentul.
3
S15-17
14-18.01.13
21-25.01
28.01-1.02
1.2 Examinarea ca-racteristicilor speci-fice adolescenţei
- exerciţii individuale şi de grup pentru înţelegerea şi interpretarea comportamentelor, emoţiilor, atitudinilor specifice adolescenţei;
- formularea unor criterii de autoevaluare a dezvoltării personale până la această vârstă.
- autoevaluare;
- chestionar privind caracteristicile fizice, cognitive, emoţionale;

Comunicarea şi abilităţile sociale

Comunicare
- Identificare propriilor emoţii, conştientizarea emoţiilor, menţinerea capacităţii de acceptare deschisă;
- Surse de emoţii pozitive şi negative. Elemente de control;
- Inteligenţa emoţională.
Inteligenţa emoţională
3
S18-20
4-8.02
11-15.02
18-22.02
2.2 Aplicarea tehnicilor de mana-gement al emoţiilor
- exerciţii de optimizare a gestionării emoţiilor;
- dezbatere privind diferitele mituri legate de emoţii;
- redactarea unor materiale informative privind inteligenţa emoţională.
- aprecierea materiale-lor despre inteligenţa emoţională;
- succesul aplicării unui program propriu de pregătire emoţională pentru diferite activităţi

Managementul informaţiilor şi al învăţării
Managementul învăţării
- Dezvoltarea creativităţii adolescenţilor;
- Creativitate în grupuri şi organizaţii;
- Creativitate versus originalitate.
Creativitate şi origi-nalitate





2
S21-22
25.02-1.03
4-8.03
3.1 Demonstrarea abilităţilor de utili-zare a variatelor resurse pentru găsi-rea informaţiilor cu privire la învăţare, muncă şi carieră
- dezbatere;
- exerciţii individuale şi de grup
- eseu cu tema: „ Ce înseamnă să fii original?”.
- aprecierea eseurilor;
- aprecieri verbale asupra activităţilor.

Managementul  învăţării
- Caracteristicile învăţării perma-nente;
- Reglementări naţionale şi europene privind învăţarea permanentă;
- Avantajele şi dezavantajele învăţării permanente;
- Importanţa şi necesitatea învăţării permanente.
Învăţarea permanentă







2
S23-24
11-15.03
18-22.03



3.2       Explicarea necesităţii     şi avantajelor învăţării permanente
- dezbateri;
- consultarea documentelor oficiale cu privire la învăţarea permanentă;
- eseu cu tema: „Educaţia permanentă  - o necesitate”.
- autoevaluarea
- comentarii şi apre-cieri ale eseurilor;


0
1
2
3
4
5
6
7
8
Planificarea carierei
Managementul personal în dezvoltarea carierei
- Avantajele / dezavantajele alegerii profesiilor de interes;
- Relaţia traseu educaţional – cerinţe de formare – profesii de interes;
- Rolul şansei în construirea carierei.
Este la modă să fii ….(medic, jurist, om de afaceri, etc.).
1
S25
25-29.03
4.2 Identificarea caracteristicilor pie-ţei muncii
- dezbatere;
- exerciţii individuale şi de grup privind profesiile la modă;
- discuţii privind alegerea profesiei şi dezvoltarea carierei;
- înţelegerea necesităţii alegerii unei profesii adecvate;
- autoevaluarea.

S26 1 – 5 aprilie 2013 -Activitățile extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Să știi mai multe, să fii mai bun!”

Calitatea stilului de viaţă
Calitatea relaţiilor sociale
- Comportamentul violent;
- Factori interni şi externi care pot determina un comportament violent;
- Consecinţele negative ale comportamentului violent   asupra sănătăţii fizice şi psihice.
Agresivitate şi violenţă






3
S27-29
15-19.04
22-26.04
29.04-3.05
5.2 Identificarea efectelor schimbării sociale, economice, tehnologice asupra stilului de viaţă
- comentarea unor texte şi filme cu tematică specifică;
- discuţii de grup;
- eseu cu tema: „Violenţa în viaţa de zi cu zi. Modalităţi de prevenire sau de intervenţie”
- observarea unui comportament adecvat;
- aprecierea eseurilor.

Planificarea carierei
Managementul personal în dezvoltarea carierei
- Avantajele / dezavantajele alegerii profesiilor de interes;
- Relaţia traseu educaţional – cerinţe de formare – profesii de interes;
- Rolul şansei în construirea carierei.
Este la modă să fii ….(medic, jurist, om de afaceri, etc.).
1
S30
6-10.05

4.2 Identificarea caracteristicilor pie-ţei muncii
- dezbatere;
- exerciţii individuale şi de grup privind profesiile la modă;
- discuţii privind alegerea profesiei şi dezvoltarea carierei;
- înţelegerea necesităţii alegerii unei profesii adecvate;
- autoevaluarea.
Planificarea carierei
Calitatea stilului de viaţă
Calitatea vieţii personale
- Alimentaţia raţională şi sănătatea;
- Rolul diferitelor tipuri de alimente în menţinerea sănătăţii;
- Regimuri alimentare şi diete.
„Sunt ceea ce mănânc”
3
S31-33
13-17.05
20-24.05
27.31.05
5.1 Identificarea informaţiilor, servi-ciilor şi resurselor care promovează un stil de viaţă sănătos
- dezbatere;
- exerciţii individuale şi de grup;
- analiza exemplelor, discuţii cu un medic nutriţionist.
- autoevaluare privind propria alimentaţie;
- aprecieri verbale asupra activităţilor.


Calitatea relaţiilor sociale
- Egalitatea de şanse în dezvol-tarea cariei;
- Minorităţi etnice şi culturale;
- Grupuri dezavantajate socio –economic.

Egalitatea de şanse
2
S34-35
3-7.06
10-14.06
5.2 Identificarea efectelor schimbării sociale, economice, tehnologice asupra stilului de viaţă
- comentarea unor filme şi texte cu tematică specifică;
- discuţii de grup;
- dezbateri.
- identificarea unei atitudini pozitive faţă de minorităţi;
- observarea unui comportament nedis-criminatoriu.

Oră la dispoziţia dirigintelui
- Analiza activităţii desfăşurate în anul şcolar 2008-2009;
- Discutarea exemplelor de bună practică;
- Dificultăţi întâmpinate în desfăşurarea activităţii;
- Stabilirea de măsuri şi acţiuni pentru îmbunătăţirea activităţii.
Bilanţul activităţii anuale
1
S36
17-21.06

- discuţii;
- aprecieri şi critici asupra activităţii desfăşurate.
- evaluarea corectă a activităţii desfăşurate;
- stabilirea de măsuri şi acţiuni realiste pentru îmbunătăţirea activi-tăţii.



                                                                                              

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu