Numele şi prenumele profesorului : ........
An școlar 2012-2013
Disciplina: GEOGRAFIE
Clasa: a IX-a
Număr de ore din
trunchiul comun: 1 oră săptămânal
(35 ore anual)
PLANIFICAREA CALENDARISTICĂ ANUALĂ
Geografie fizică (,,Pământul planeta
oamenilor”)
Unitatea
de învăţare
|
Competenţe specifice vizate
|
Conţinuturi
|
Nr.
de ore
|
Săptămâna
|
Observaţii/
Evaluare
|
SEMESTRUL I (17.09.2012
– 21.12.2012)
|
|||||
1. Pământul - o
entitate a Universului
|
1.1. Utilizarea terminologiei
ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea
unei informaţii pertinente;
1.2. Argumentarea unui demers explicativ;
1.3. Utilizarea unor elemente
terminologice minime din limbile străine;
2.1. Operarea cu sistemul
conceptual şi metodologic specific ştiinţelor;
3.2. Analiza interacţiunilor
dintre elementele naturale;
4.1. Citirea şi interpretarea
informaţiei cartografice şi grafice.
|
§
Elemente de geografie generală - recapitulare
§
Universul şi sistemul solar
§
Evoluţia Universului şi a Terrei
§
Caracteristicile Pământului şi consecinţele
geografice
|
3
|
1 – 3
17-21.09
24-28.09
1-5.10
|
Test
iniţial
Evaluare orală
|
2. Măsurarea şi
reprezentarea spaţiului terestru
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din
limbile străine;
2.2. Formalizarea
informaţiilor;
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei cartografice şi
grafice;
4.2. Operarea cu
simboluri, semne şi convenţii;
4.3. Utilizarea convenţiilor în citirea şi
interpretarea suporturilor cartografice;
4.4. Trecerea de la o scară la alta;
4.5. Construirea
unor schiţe cartografice simple.
|
§
Coordonatele geografice
§
Reprezentări cartografice
§
Măsurarea şi calculul distanţelor şi al
suprafeţelor pe hărţi geografice şi în orizontul local
§
Reprezentările cartografice şi societatea
omenească
§
Recapitulare
şi evaluare :Pământul şi reprezentarea spaţiului.
|
4
|
4 – 7
8-12.10
15-19.10
22-26.10
29.10-2.11
|
Evaluare scrisă (T1)
|
3. Relieful
terestru
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2. Argumentarea
unui demers explicativ;
3.2. Sesizarea
unor succesiuni de procese naturale;
4.2. Operarea cu
simboluri, semne şi convenţii;
4.5. Construirea unui text
structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică;
5.3. Utilizarea unor metode de analiză directă
sau mediată;
5.4. Utilizarea unor metode
şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru
analiza unor elemente ale reliefului în contextul mediului înconjurător.
|
§
Scoarţa terestră ca suport al reliefului:
structură şi alcătuire petrografică
§
Unităţile majore ale reliefului terestru
§
Agenţi, procese şi forme de relief
§
Tipuri şi unităţi de relief
§
Analiza şi interpretarea reliefului
§
Relieful şi societatea omenească
§
Relieful orizontului local
§
Aplicaţii practice în orizontul local
|
7
|
8 – 14
5-9.11
12-16.11
19-23.11
26-30.11
3-7.12
10-14.12
17.21.12
|
Evaluare scrisă (T2)
|
Vacanţa de iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
|
|||||
SEMESTRUL al II-lea (14.01.2013
– 21.06.2013)
|
|||||
4. Atmosfera
terestră
|
1.1.
Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte,
noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2. Argumentarea unui demers explicativ;
3.2. Sesizarea unor succesiuni
de fenomene şi procese naturale;
4.1.
Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice;
4.5.
Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau
grafică;
4.6.
Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe
modele;
5.4.
Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline
ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale climei, hidrografiei şi
învelişului biogeografic în contextul mediului înconjurător;
5.5.
Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
|
§
Alcătuirea
şi structura atmosferei
§
Factorii genetici ai climei
§
Climatele Terrei
§
Evoluţia şi tendinţele de evoluţie a climei
§
Hărţile
climatice şi harta sinoptică. Analiza şi interpretarea datelor.
§
Clima şi societatea omenească
§
Clima orizontului local
|
6
|
15 – 20
14-18.01.’13
21-25.01
28.01-1.02
4-8.02
11-15.02
18-22.02
|
Evaluare scrisă (T3)
|
5. Apele Terrei
|
1.1.
Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte,
noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
1.2. Argumentarea unui demers explicativ;
3.2. Sesizarea unor succesiuni
de fenomene şi procese naturale;
4.1.
Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice;
4.5.
Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau
grafică;
4.6.
Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe
modele;
5.4.
Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline
ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale climei, hidrografiei şi
învelişului biogeografic în contextul mediului înconjurător;
5.5. Utilizarea
reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
|
§
Componentele hidrosferei
§
Apele continentale şi oceanice
§
Analiza şi interpretarea unor date hidrologice
§
Hidrosfera şi societatea omenească
§
Hidrografia orizontului local
§
Aplicaţii practice în orizontul local
|
5
|
21 – 25
25.02-1.03
4-8.03
11-15.03
18-22.03
25-29.03
|
Evaluare scrisă (T4)
|
Programul
„Să știi mai multe, să fii mai bun!″ -
Săptămâna 26 (1 – 5.04.2013)
|
|||||
Vacanţa de primăvară/intrasemestrială (6 – 14.04.2013)
|
|||||
6. Viaţa şi
solurile pe Terra
|
1.1. Utilizarea terminologiei
ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea
unei informaţii pertinente;
1.2. Argumentarea unui demers
explicativ;
3.2. Sesizarea unor succesiuni
de fenomene şi procese naturale;
4.5.
Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau
grafică;
4.6.
Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe
modele;
5.4.
Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline
ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale climei, hidrografiei şi
învelişului biogeografic în contextul mediului înconjurător;
5.5. Utilizarea reprezentărilor
cartografice în investigarea mediului geografic.
|
§
Biosfera şi organizarea ei. Evoluţia vieţii pe
Terra
§
Pedosfera
§
Zonele biopedoclimatice
§
Biosfera, solurile şi activitatea omenească
§
Aplicaţii practice în orizontul local
|
5
|
27 – 31
15-19.04
22-26.04
29.04-3.05
6-10.05
13-17.05
|
Evaluare orală
|
7. Mediul, peisajul
şi societatea omenească
|
1.1. Utilizarea terminologiei
ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea
unei informaţii pertinente;
1.4. Descrierea şi explicarea
mediului natural;
2.3. Înţelegerea proceselor
elementare din natră şi a specificului mediului înconjurător;
2.4. Relaţionarea spaţială a
elementelor naturale ale unui anumit teritoriu;
2.5. Sesizarea unor legături
observabile între elemente naturale şi sociale;
5.5.
Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
|
§
Interacţiunile dintre elementele naturale ale
mediului
§
Interacţiunile dintre om şi mediul terestru
§
Peisajele naturale
§
Factorii geoecologici naturali
§
Tipurile de mediu natural
§
Rolul mediului geografic în evoluţia şi
dezvoltarea societăţii omeneşti
§
Mediul orizontului local
|
3
|
32 – 34
20-24.05
27-31.05
3-7.06
|
Evaluare orală
|
8. Elemente de
geografie fizică
|
1.1.
......
5.5.
|
§
Unicitatea Terrei în Sistemul Solar (sinteză
și evaluare)
|
2
|
35 – 36
10-14.06
17-21.06
|
Evaluare scrisă (T5)
|
Notă:
Planificarea
calendaristică are la bază planurile cadru de învățământ aprobate prin OMECI
nr. 3411/16.03.2009, programa școlară aprobată prin OMECT nr. 3458/09.03.2004 și structura anului
școlar 2012-2013 aprobată prin OMECTS nr. 5635/31.08.2012
Rubrica
Competenţe specifice
cuprinde competenţele specifice din programa şcolară care pot fi realizate prin
conţinuturile ofertate.
Conţinuturile
şi competenţele specifice vor avea în vedere exemple relevante de pe Terra, din
Europa şi din România.
Competenţele specifice propuse au caracter
orientativ; profesorul stabileşte competenţele minimale pe care orice elev
trebuie să le realizeze şi poate extinde sfera acestora, în funcţie de
specificul clasei şi de performanţele elevilor.
Modalităţile de
evaluare trebuie diversificate prin utilizarea unor metode
complementare/alternative (referate, proiecte,
aplicaţii practice/investigaţii, portofolii etc.); cele prevăzute în acest
model au un caracter obligatoriu.
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT : ……………………………………………….
DISCIPLINA : Geografie fizică (,,Pământul planeta oamenilor”)
CLASA : A IX A
Număr de ore din
trunchiul comun: 1 oră săptămânal (35 ore anual)
PROFESOR : ....................................
AN ŞCOLAR :2012-2013
PROIECTARE SEMESTRIALĂ
SEMESTRUL I. =14 ore
Unitatea de învatare
|
Competente specifice vizate.
|
Continuturi.
|
Nr. de ore.
|
Săpt.
|
Obs.
|
1. Pământul-o entitate a universului
|
1.1 ;
1.2 ;
1.3 ;
3.2 ;
4.1 ; 4.3.
|
¨ Lecţie introductivă
|
1
|
17-21.09
|
Test iniţial
Evaluare orală
|
¨ Universul şi Sistemul Solar.Evoluţia
Universului şi a Terrei.
|
1
|
24-28.09
|
|||
¨ Caracteristicile Pământului şi
consecinţele geografice.
|
1
|
1-5.10
|
|||
2. Măsurarea şi reprezentarea spaţiului
terestru
|
2.1 ;
2.2 ;
4.5 ; 4.4.
|
¨ Coordonatele geografice
|
1
|
8-12.10
|
Evaluare scrisă
(T1)
|
¨ Reprezentări cartografice
|
1
|
15-19.10
|
|||
¨ Măsurarea şi calculul distanţelorşi
suprafeţelor pe hărţi geografice şi în orizontul local. Reprezentările
cartografice şi societatea omenească.
|
1
|
22-26.10
|
|||
¨ Recapitulare şi evaluare :Pământul
şi reprezentarea spaţiului terestru.
|
1
|
29.10-2.11
|
|||
3.
Relieful terestru
|
1.1 ; 1.2 ;
3.2 ;
4.2 ;
4.5 ;
5.3 ;
5.4.
|
¨ Scoarţa terestră ca suport al
reliefului :structură şi alcătuire petrografică.
|
1
|
5-9.11
|
Evaluare scrisă
(T2)
|
¨ Unităţile majore ale reliefului
terestru.
|
1
|
12-16.11
|
|||
¨ Agenţi, procese şi forme de relief.
|
2
|
19-23.11
26-30.11
|
|||
¨ Tipuri şi unităţi de relief.Analiza şi
interpretarea reliefului.
|
1
|
3-7.12
|
|||
¨ Relieful şi societatea omenească.
Relieful
orizontului local.Aplicaţii practice.
|
1
|
10-14.12
|
|||
¨ Recapitulare şi evaluare : Relieful
terestru.
|
1
|
17.21.12
|
|||
Vacanţa de
iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
SEMESTRUL al II-lea = 21 ore, (14.01.2013
– 21.06.2013)
|
|||||
4.
Atmosfera
terestră
|
1.1; 1.2;
3.2; 4.1;
4.5;4.6;
5.4; 5.5.
|
¨ Alcătuirea şi structura atmosferei
|
1
|
14-18.01.’13
|
Evaluare scrisă
(T3)
|
¨ Factorii genetici ai climei
|
1
|
21-25.01
|
|||
¨ Climatele Terrei
|
2
|
28.01-1.02
4-8.02
|
|||
¨ Evoluţia şi tendinţele de evoluţie
a climei.Hărţile climatice şi harta sinoptică.
Analiza
şi interpretarea datelor.Clima şi societatea omenească.Clima orizontului
local.
|
1
|
11-15.02
|
|||
¨ Recapitulare şi evaluare.
|
1
|
18-22.02
|
|||
5.
Apele Terrei
|
1.2,
1.1,
3.2; 4.1,
4.5; 4.6;
5.4; 5.5.
|
¨
Componentele hidrosferei
|
1
|
25.02-1.03
|
Evaluare scrisă
(T4)
|
¨
Apele continentale şi
oceanice
|
2
|
4-8.03
11-15.03
|
|||
¨
Analiza şi interpretarea unor
date hidrologice.
Hidrosfera şi societatea
omenească.Hidrografia orizontului local.Aplicaţii practice.
|
1
|
18-22.03
|
|||
¨
Evaluare: Apele Terrei
|
1
|
25-29.03
|
|||
Programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!″ - Săptămâna
26 (1 – 5.04.2013)
Vacanţa de primăvară/intrasemestrială (6 – 14.04.2013)
|
|||||
6.
Viaţa şi solurile pe Terra
|
1.1; 1,2;
3.2;
4.1 ;
4.5 ;
4.6 ;
5.4 ;
5.5.
|
¨ Biosfera şi organizarea ei.Evoluţia vieţii pe Terra.
|
1
|
15-19.04
|
Evaluare orală
|
¨
Pedosfera
|
1
|
22-26.04
|
|||
¨ Zonele biopedoclimatice
|
2
|
29.04-3.05
6-10.05
|
|||
¨ Biosfera, solurile şi activitatea omenească.Aplicaţii practice în orizontul
local.
|
1
|
13-17.05
|
|||
7. Mediul şi societatea omenească
|
1.1, 1.4;
2,3; 2.4;
2.5; 5.5.
|
¨ Interacţiunile dintre elementele
naturale ale mediului.Interacţiunile dintre om şi mediul terestru.
|
1
|
20-24.05
|
Evaluare orală
|
¨ Peisaje naturale.Factorii geoecologici
naturali.Tipurile de medii naturale.
|
1
|
27-31.05
|
|||
¨
Rolul mediului geografic în
evoluţia şi dezvoltarea societăţii omeneşti.Mediul orizontului local.
|
1
|
3-7.06
|
|||
8.
Elemente de geografie fizică
|
¨ Unicitatea Terrei în Sistemul Solar
(sinteză și evaluare)
|
2
|
10-14.06
17-21.06
|
Evaluare scrisă
(T5)
|
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu