Numele şi prenumele profesorului : ............................. An școlar 2012-2013
Disciplina GEOGRAFIE
Clasa a X-a
Număr de ore din
trunchiul comun: 1 oră săptămânal
(35 ore anual)
PLANIFICAREA CALENDARISTICĂ ANUALĂ
Geografie umană
Unitatea
de învăţare
|
Competenţe specifice vizate
|
Conţinuturi
|
Nr.
de ore
|
Săptămâna
|
Observaţii/
Evaluare
|
SEMESTRUL I (17.09.2012
– 21.12.2012)
|
|||||
I. Geografie
politică
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare
la geografie politică
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din
limbile străine
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei cartografice şi
grafice referitoare la state
|
§
Statele şi grupările regionale de state
§
Evoluţia în timp a hărţii politice
§
Principalele probleme actuale de geografie
politică
|
4
|
1 – 4
17-21.09
24-28.09
1-5.10
8-12.10
|
Test
iniţial
Evaluare orală
|
II. Geografia populației și a așezărilor umane
A. Geografia populației
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare
la populaţie
1.2. Argumentarea
unui demers explicativ
2.2. Formalizarea informaţiilor
3.2. Analiza
interacţiunilor dintre mediul natural şi populaţie
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei cartografice şi
grafice referitoare la populaţie
4.2. Operarea cu simboluri, semne şi convenţii
4.4. Trecerea de la o scară
la alta
4.5. Construirea unor schiţe cartografice simple
|
§
Dinamica populaţiei
§
Bilanţul natural al populaţiei
§
Mobilitatea teritorială a populaţiei
§
Bilanţul total al populaţiei
§
Evoluţia numerică a populaţiei
§
Tipuri de medii de viaţă
§
Răspândirea geografică a populaţiei
§
Structuri demografice (rasială, confesională,
etnolingvistică, pe grupe de vârstă şi sexe, socio-economică, pe medii)
§
Populaţia, protecţia mediului înconjurător şi
dezvoltarea durabilă
|
5
|
5 – 9
15-19.10
22-26.10
29.10-2.11
5-9.11
12-16.11
|
Evaluare scrisă (T1)
|
II. Geografia populației și a așezărilor umane
B. Geografia așezărilor umane
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare
la aşezări
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din
limbile străine
3.2. Sesizarea unor succesiuni în evoluţia aşezărilor
4.2. Operarea cu simboluri, semne şi convenţii
4.5. Construirea unui text
structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
5.3. Utilizarea unor metode
de analiză directă sau mediată a aşezărilor umane
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice
diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale
aşezărilor omeneşti
|
§
Habitatul uman: definire şi componente
§
Urbanizarea
§
Dinamica urbană şi explozia urbană
§
Funcţiile şi structura funcţională a
aşezărilor omeneşti
§
Forme de aglomerare umană
§
Metropole - megalopolisuri
|
5
|
10 – 14
19-23.11
26-30.11
3-7.12
10-14.12
17-21.12
|
Evaluare scrisă (T2)
|
Vacanţa de iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
|
|||||
SEMESTRUL al II-lea (14.01.2013
– 21.06.2013)
|
|||||
II. Geografia populației și a așezărilor umane
B. Geografia așezărilor umane
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare
la aşezări
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din
limbile străine
3.2. Sesizarea unor succesiuni în evoluţia aşezărilor
4.2. Operarea cu simboluri, semne şi convenţii
4.5. Construirea unui text
structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
5.3. Utilizarea unor metode
de analiză directă sau mediată a aşezărilor umane
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice
diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale
aşezărilor omeneşti
|
§
Peisaje rurale
§
Organizarea spaţiului urban şi rural. Planul
oraşului
§
Amenajarea locală şi regională
|
3
|
15 – 17
14-18.01.’13
21-25.01
28.01-1.02
|
Evaluare orală
|
III. Geografie economică
A. Resursele naturale
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie
economică
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese
social - economice
4.1. Citirea şi
interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
5.4. Utilizarea unor metode
şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru
analiza unor elemente referitoare la resurse, agricultură, industrie şi
servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în
investigarea mediului geografic.
|
§
Resursele extraatmosferice şi ale atmosferei
§
Resursele litosferei
§
Resursele hidrosferei
§
Resursele biosferei
|
4
|
18 – 21
4-8.02
11-15.02
18-22.02
25.02-1.03
|
Evaluare scrisă (T3)
|
III. Geografie economică
B. Agricultura
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie
economică
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese
social - economice
4.1. Citirea şi
interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
4.5. Construirea unui text
structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
4.6. Descrierea şi
explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele
5.4. Utilizarea unor metode
şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru
analiza unor elemente referitoare la resurse, agricultură, industrie şi
servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în
investigarea mediului geografic.
|
§
Evoluţia în timp şi spaţiu a practicilor
agricole
§
Tipuri şi structuri teritoriale agricole
§
Regiuni şi peisaje agricole
|
4
|
22 – 25
4-8.03
11-15.03
18-22.03
25-29.03
|
Evaluare orală
|
Programul „Să știi mai
multe, să fii mai bun!″ - Săptămâna 26 (1 – 5.04.2013)
|
|||||
Vacanţa de primăvară/intrasemestrială (6 – 14.04.2013)
|
|||||
III. Geografie economică
C. Industria
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie
economică
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese
social - economice
4.1. Citirea şi
interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
4.5. Construirea unui text
structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
4.6. Descrierea şi
explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple,
specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente referitoare
la resurse, agricultură, industrie şi servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în
investigarea mediului geografic.
|
§
Evoluţia activităţilor industriale
§
Industria energiei electrice
§
Regiunile industriale
§
Studiu de caz: analiza a două regiuni
industriale (o regiune din Europa şi o regiune din continentele
extraeuropene)
|
3
|
27 – 29
15-19.04
22-26.04
29.04-3.05
|
Evaluare orală
|
III. Geografie economică
D. Serviciile
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie
economică
4.1. Citirea şi
interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
4.5. Construirea unui text
structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
4.6. Descrierea şi
explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele
5.4. Utilizarea unor metode
şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru
analiza unor elemente referitoare la resurse, agricultură, industrie şi
servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în
investigarea mediului geografic.
|
§
Definire şi tipuri
§
Căi de comunicaţie şi transporturi
§
Comerţ, turism
|
3
|
30 – 32
6-10.05
13-17.05
20-24.05
|
Evaluare scrisă (T4)
|
IV. Ansamblurile
economice şi geopolitice ale lumii
|
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare
specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea informaţiei
2.4. Relaţionarea spaţială a elementelor economice şi
geopolitice
2.5. Sesizarea unor legături observabile între elemente
economice şi politice
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în analiza
dimensiunii geopolitice a lumii
|
§
Marile ansambluri economice şi geopolitice ale
lumii
§
Uniunea Europeană şi un ansamblu extraeuropean
|
2
|
33 – 34
27-31.05
3-7.06
|
Evaluare orală
|
IV. V. Elemente de geografie umană
|
1.1.
...
5.5.
|
§
Principalele probleme de geografie umană
(sinteză și evaluare)
|
1
|
35
10-14.06
|
Evaluare orală
|
Notă:
Planificarea
calendaristică are la bază planurile cadru de învățământ aprobate prin OMECI
nr. 3412/16.03.2009, programa școlară aprobată prin OMECT nr. 4598/31.08.2004 și structura anului
școlar 2012-2013 aprobată prin OMECTS nr. 5635/31.08.2012.
Rubrica
Competenţe specifice
cuprinde competenţele specifice din programa şcolară care pot fi realizate prin
conţinuturile ofertate.
Conţinuturile
şi competenţele specifice vor avea în vedere exemple relevante de pe Terra, din
Europa şi din România.
Competenţele specifice propuse au caracter
orientativ; profesorul stabileşte competenţele minimale pe care orice elev
trebuie să le realizeze şi poate extinde sfera acestora, în funcţie de
specificul clasei şi de performanţele elevilor.
Modalităţile de
evaluare trebuie diversificate prin utilizarea unor metode
complementare/alternative (referate, proiecte,
aplicaţii practice/investigaţii, portofolii etc.); cele prevăzute în acest
model au un caracter obligatoriu.
UNITATEA DE
ÎNVĂŢĂMÂNT : ………………………………………………………….
DISCIPLINA : GEOGRAFIE UMANĂ
CLASA : A X A
ORE PE
SĂPTĂMÂNĂ : 1h/săpt.
PROFESOR : ………………………….
AN SCOLAR : 2012-2013
PROIECTARE SEMESTRIALĂ
SEMESTRUL I =14 ore
Unitatea
de învăţare
|
Competenţe
Specifice
vizate
|
Conţinuturi
|
Nr.
ore.
|
Săptămâna
|
Obs.
|
|||||
1. GEOGRAFIA POLITICĂ
|
1.1;1.3 ;
4.1
|
|
1
|
17-21.09
|
Test
iniţial
Evaluare orală
|
|||||
|
1
|
24-28.09
|
||||||||
|
1
|
1-5.10
|
||||||||
|
1
|
8-12.10
|
||||||||
2. GEOGRAFIA
POPULAŢIEI ŞI AŞEZĂRILOR UMANE
A.
GEOGRAFIA
POPULAŢIEI
|
1.1 ;1.2 ;3.2 ;
2.2 ;4.5 ;
4.1 ;4.2 ;4.4
|
·
Dinamica populatiei. Evolutia numerică a populaţiei. Bilantul natural al populaţiei.
|
1
|
15-19.10
|
Evaluare scrisă
(T1)
|
|||||
·
Mobilitatea
teritoriala a populaţiei Bilantul total al populaţiei.
|
1
|
22-26.10
|
||||||||
·
Tipuri de medii de viaţă. Raspandirea geografica a populatiei.
|
1
|
29.10-2.11
|
||||||||
·
Structuri
demografice. Populatia, protectia mediului, si dezvoltarea durabilă
|
2
|
5-9.11
12-16.11
|
||||||||
B.
GEOGRAFIA
AŞEZĂRILOR UMANE
|
1.1 ;1.2 ;1.3
3.2 ;4.2 ;4.5
5.3 ;
5.4 ;
|
·
Habitatul
uman : definire si componente. Urbanizarea. Dinamica urbană şi explozia urbană.
|
1
|
19-23.11
|
Evaluare scrisă
(T2)
|
|||||
·
Functiile
şi structura funcţională a aşezărilor omeneşti
|
1
|
26-30.11
|
||||||||
·
Forme
de aglomerare umană
|
1
|
3-7.12
|
||||||||
·
Metropole
şi megalopolisuri.
|
1
|
10-14.12
|
||||||||
·
Evaluare :
Geografia așezărilor umane
|
1
|
17-21.12
|
||||||||
Vacanţa de iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
SEMESTRUL al II-lea =20
ore; (14.01.2013 – 21.06.2013)
|
||||||||||
B. GEOGRAFIA AŞEZĂRILOR UMANE
|
·
Peisaje
rurale .
|
1
|
14-18.01.’13
|
Evaluare orală
|
||||||
·
Organizarea
spaţiului urban şi rural
|
1
|
21-25.01
|
||||||||
·
Planul
oraşului .Amenajarea locală şi regională.
|
1
|
28.01-1.02
|
||||||||
3.
GEOGRAFIE
ECONOMICĂ
A.
RESURSELE NATURALE
|
1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ;
4.5 ; 4.6 5.4 ;5.5
|
·
Resursele
naturale.(clasificare).
Resursele extraatmosferei si ale atmosferei.
|
1
|
4-8.02
|
Evaluare scrisă (T3)
|
|||||
·
Resursele
litosferei
|
1
|
11-15.02
|
||||||||
·
Resursele
hidrosferei
·
Resursele
biosferei
|
1
|
18-22.02
|
||||||||
·
Evaluare :
Resursele naturale
|
1
|
25.02-1.03
|
||||||||
B.
AGRICULTURA
|
1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ; 4.5 ; 4.6 5.4 ;5.5
|
·
Evoluţia în timp şi spaţiu a practicilor agricole
|
1
|
4-8.03
|
Evaluare orală
|
|||||
·
Tipuri
şi structuri teritoriale agricole.
|
1
|
11-15.03
|
||||||||
·
Regiuni
şi peisaje agricole.
|
2
|
18-22.03
25-29.03
|
||||||||
|
||||||||||
C.
INDUSTRIA
|
1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ;
4.5 ; 4.6
5.4 ;5.5
|
·
Evolutia activitatilor
industriale.
·
Industria
energiei electrice
|
1
|
15-19.04
|
Evaluare orală
|
|||||
·
Regiunile
industriale
|
1
|
22-26.04
|
||||||||
·
Studiu
de caz : analiza a două regiuni industriale :
1.Regiunea industrială Rhenană
2.Regiunea industrială din sud-estul şi
sudul Japoniei.
|
1
|
29.04-3.05
|
||||||||
D.
SERVICIILE
|
1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ;
4.5 ; 4.6 5.4 ;5.5
|
·
Definire
şi tipuri. Căi de comunicaţie şi trasporturi
|
1
|
6-10.05
|
Evaluare scrisă
(T4)
|
|||||
·
Comerţul.
·
Turismul
|
1
|
13-17.05
|
||||||||
·
Evaluare :
Serviciile
|
1
|
20-24.05
|
||||||||
4. ANSAMBLURI
ECONOMICE ŞI GEOPOLITICE ALE LUMII
|
1.1, 2.4 ;
2.5 ; 5.5.
|
·
Marile
ansambluri economice şi geopolitice ale lumii.
|
1
|
27-31.05
|
Evaluare orală
|
|||||
·
Uniunea
Europeană şi NAFTA (Asociaţia
Liberului Schimb Nord American ).
|
1
|
3-7.06
|
||||||||
IV. 5.
Elemente de geografie umană
|
1.1.
...
5.5.
|
§
Principalele probleme de
geografie umană (sinteză și evaluare)
|
1
|
0-14.06
|
Evaluare orală
|
|||||
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu