Grupul Scolar “Dr. C. Angelescu” Găeşti
COMPETENŢE GENERALE
Disciplina :
Consiliere şi orientare
Clasa a-X-a B
Profesor: Şetreanu
Liliana
PLANIFICARE
PENTRU CONSILIERE SI ORIENTARE
CLASA a-X-a
COMPETENŢE GENERALE
1.Exploatarea
resurselor personale care influenteaza planificarea carierei.
2.Integrarea abilitatilor
de interrelationare,in vederea dezvoltarii personale si profesionale.
3. Utilizarea
adecvata a informatiilor ,in propria activitate,pentru obtinerea succesului.
4. Elaborarea proiectului de dezvoltare personala
si profesionala.
5. Exersarea abilitatilor de management al unui
stil de viata de calitate.
Valori si atitudini
Domeniul Consiliere si orientare ,prin natura
sa,impune interesul major pentru dezvoltarea dimensiunilor atitudinale si valorice ale personalitatii,în context
educational-fundament al viitorului adult.
Astfel , prin Consiliere şi orientare au fost
selectate,pentru a fi promovate prin invatare,pe intreg parcursul
scolaritatii,urmatorele valori si atitudini:
·
Respect
si incredere in sine si in ceilalţi;
·
Recunoasterea
unicitatii fiecarei persoane;
·
Receptivitate
la emotiile celorlalti;
·
Volorizarea
relatiilor interpersonale;
·
Valorificarea
critica si selectiva a informatiilor;
·
Adaptare
şi deschidere la noi tipuri de invatare;
·
Motivatie
si flexibilitate in elaborarea propriului traseu educational si profesional;
·
Responsabilitate
si disponibilitate pentru decizii si actiuni privind propria cariera;
·
Interes
pentru invatarea permanenta intr-o lume in schimbare si in societatea
cunoasterii;
·
Orientare
spre o viata de calitate ,in prezent si in viitor.
PLANIFICARE ANUALĂ
CLASA a –X-a B
UNITATEA DE INVATARE
|
NR ORE
|
SEM I
|
SEM II
|
1. Explorarea resurselor personale care influenteaza
cariera
|
11
|
7
|
4
|
2. Integrarea abilitatilor de interrelaţionare,în
vederea dezvoltarii personale şi profesionale
|
6
|
2
|
4
|
3. Utilizarea adecvata a
informatiilor ,în propria activitate pentru obtinerea succesului
|
5
|
2
|
3
|
4. .Elaborarea proiectului de dezvoltare personala si profesionala.
|
7
|
5
|
2
|
5. .Exersarea abilitatilor de management
al unui stil de viata de calitate
|
6
|
2
|
4
|
Total ore
|
35
|
18
|
17
|
Grup Şcolar „Dr.C. Angelescu” Găeşti
Disciplina: CONSILIERE ŞI ORIENTARENr. de ore pe săptămână: 1Profesor: LILIANA ŞETREANU
Clasa a X – a B
Anul şcolar: 2009/2010
S1 – S18 - SEMESTRUL I
|
PLANIFICARE SEMESTRIALĂ - SEM I
Unitatea de învăţare
|
Competenţe specifice
|
Conţinuturi
|
Titlul lecţiei |
Nr. ore
|
Săptămâna
|
Obs
|
1. .Exploatarea
resurselor personale care influenteaza planificarea carierei.
|
1.1.Identificarea relaţiei
dintre valorile personale, auto-eficienţă, auto-eficacitate şi succes
|
1.1 Autocunoaştere
·
Auto-eficienţă. Auto-eficacitate. Calităţi şi valori personale.
Pregătirea pentru succes
·
Starea de bine: dimensiuni, factori, strategii de menţinere
|
Organizarea clasei
|
1
|
14-18IX
|
|
Dirigintele, prietenul
nostru
|
1
|
21-25IX
|
||||
Cum mi-ar plăcea să fiu?
|
1
|
5-9X
|
||||
Cum mă văd colegii?
|
1
|
12-16X
|
||||
1
|
25-29I
|
|||||
1.2. Elaborarea
unui program de dezvoltare a resurselor personale
|
1.1. Managementul resurselor
personale
·
Planificara bugetului financiar, managementul resurselor materiale: concepte
|
Cum îmi administrez
bugetul
Cunosc importanţa
banilor?
|
1
1
|
7-11XII
18-22I
|
||
2.Integrarea
abilitatilor de interrelationare,in
vederea dezvoltarii personale si profesionale.
|
2.1. Analiza factorilor
care contribuie la dezvoltarea abilităţilor de leadersh
|
2.1. Abilităţi sociale
·
Leadership: calităţile liderilor, dezvoltarea calităţilor de lider
|
Pot fi lider?
|
1
|
2-7XI
|
|
Ai calităţi de luptător?
Eşti un învingător?
|
1
|
9-13XI
|
||||
3.Utilizarea
adecvata a informatiilor,in propria activitate,pentru obtinerea
succesului.
|
3.1. Exersarea deprinderilor TIC (tehnologii informatice şi de
comumicare)
|
3.1. Managementul
informaţiilor
|
Utilizarea Internet-ului
în identificarea opţiunilor educaţionale şi ofertelor de muncă porivite
aspiraţiilor individuale. Accesarea
paginilor web:
|
1
1
|
14-18XII
4-8I
|
|
4.Elaborarea proiectului de dezvoltare personala si
profesionala.
|
4.1.Demonstrarea
abilităţilor de elaborare a planului de carieră de scurtă şi lungă durată
|
4.1. Planificarea şi dezvoltarea carierei
|
Planul meu de viaţă
|
1
|
28IX-2X
|
|
Cariera – între dorinţă şi realitate
|
1
|
11-15I
|
||||
4.2. Demonstrarea
abilităţilor de elaborare a documentelor de marketing personal
|
4.2. Marketing personal
|
Curriculum vitae – ce
este şi cum îl alcătuiesc?
|
1
|
16-20XI
|
||
Scrisoarea de
prezentare
|
1
|
23-27XI
|
||||
Cum te prezinţi la un
interviu?
|
1
|
30XI-4XII
|
||||
5.Exersarea
abilitatilorde management al unui stil de viata de calitate.
|
5.1. Analiza
informaţiilor, serviciilor şi resurselor care promovează un stil de viaţă de
calitate
|
4.1. Calitatea stilului de viaţă
-calitatea vieţii
personale
-calitatea vieţi şi
stilului de viaţă, stilul de viaţă ca resursă a performanţei în viaţa
şcolară/profesională
|
Calamităţi naturale
O minte sănătoasă
într-un corp sănătos
|
1
1
|
19-23X
26-30X
|
PLANIFICARE SEMESTRIALĂ- SEM II
Modul |
Competenţe specifice
|
Conţinuturi
|
Tema |
Nr. ore
|
Săptă
mâna
|
Obs
|
1. Autocunoştere şi
dezvoltare personala
|
1.2. Managementul resurselor
personale
|
Bilanţul
semestrului al II -lea– cartea mea de vizită
|
1
|
31IV-4 VI
|
||
Bilanţul anului şcolar
– cartea mea de vizită
|
1
|
7-11 VI
|
||||
1.2. Elaborarea
unui program de dezvoltare a resurselor personale
|
1.2.
Managementul resurselor personale
·
Planificara bugetului financiar, managementul resurselor materiale: concepte
|
Întâlniri
cu diferite personalităţi, discuţii pe teme financiare şi despre managementul
banilor
|
1
1
|
22-26III
17-21 V
|
||
2.2.
Transferarea abilităţilor sociale şi emoţionale în viaţa de familie
|
2.2.Familia
·
Stiluri parentale. Modificarea rolurilor părinţilor pe parcursul
creşterii copiilor
|
Familia:
refugiu, închisoare, sau şcoală a iubirii?
|
1
|
8-12 II
|
||
Rolul
familei în viaţa socială
|
1
|
15-19 II
|
||||
3.2.Argumentarea
importanţei stilurilor de ţnvăţare în obţinerea performanţei şcolare
|
3.2.
Managementul învăţarii
|
Stiluri
de învăţare, performanţă şi succes
|
1
|
22-26 II
|
||
Trecerea
la nivelul superior al liceului sau inserţia pe piaţa muncii
|
1
|
1-5 III
|
||||
4.3.Analizarea
responsabilităţilor personale cu privire la
|
4.3.
Piaţa muncii
-
portofoliu personal
-
aspecte juridice ale muncii
|
Căutarea
pe Internet, documentarea cu privire la condiţiile de angajare
|
1
|
29 III-2 IV
|
||
inserţia
profesională
|
Codul
Muncii – atribuţii şi responsabilităţi ale angajatorului
|
1
|
12-16 IV
|
|||
Codul
Muncii – atribuţii şi responsabilităţi ale
salariatului
|
1
|
19-23 IV
|
||||
5. Calitatea stilului de
viaţă
|
5.1.Analizarea
informaţilor, serviciilor şi resurselor care promovează un stil de viaţă de
calitate şi sănătate
|
5..1.
Calitatea vieţii personale
|
Rolul
sănătăţii ocupaţionale sau sănatatea şi performanţa în muncă
|
1
|
10-14 V
|
|
Factori
care influenţează performanţa în muncă din domeniul stiului de viaţă
|
1
|
24-28 V
|
||||
5.2.
Analiza fenomenului de exploatarea a copiilor prin muncă
|
5.2.
Calitatea relaţiilor sociale şi a mediului de muncă
|
Consecinţele
muncii la negru
|
1
|
15-19 III
|
||
Consecinţele
exploatării sexuale asupra copiilor.
|
1
|
8-12 III
|
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu